25/9/07

Προεκλογικά μπαλώματα


Στην αρχή του περασμένου καλοκαιριού οι κάτοικοι της περιοχής Βοτανικού - Ρουφ της Αθήνας, άρχισαν κινητοποιήσεις με στόχο να ανατρέψουν τα σχέδια του ΟΣΕ (και των συνεργατών του στα υπουργεία και το Δήμο Αθηναίων) για επίγειες γραμμές του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Ολη η υπόθεση είχε τις ρίζες της στην προολυμπιακή περίοδο, όταν το έργο, ευρισκόμενο εν καθυστερήσει, μπαλώθηκε όπως όπως με αποτέλεσμα να λειτουργήσει αποκλειστικά η γραμμή από το Σταθμό Λαρίσης ως το αεροδρόμιο. Το έργο προέβλεπε υπόγειες γραμμές σε όλο το μήκος του αστικού ιστού, αλλά το τέλος των Ολυμπιακών, έφερε και το τέλος των μεγαλεπήβολων σχεδίων. Σε αγαστή συνεργασία οι φορείς αποφάσισαν να διατηρήσουν και να επεκτείνουν το υπάρχον δίκτυο μέχρι τον Πειραιά, κλέβοντας πλάτος από τους παρακείμενους δρόμους και κλείνοντας τη γραμμή σε τσιμεντένια τείχη ύψους 6 μέτρων. Ενα τέτοιο έργο ουσιαστικά εκτός του ότι αφαιρεί σημαντικό κομμάτι από τον ελάχιστο χώρο που διαθέτει η περιοχή, αποκόπτει πλήρως το δυτικό της γραμμής τμήμα της πόλης προσφέροντας ελάχιστα σημεία εισόδου-εξόδου από τις αναπλασσώμενες και παραδιδόμενες στο real estate κύκλωμα περιοχές του Κεραμεικού και του Μεταξουργείου. Οι κάτοικοι όχι μόνο απαιτούσαν να υπογειοποιηθεί η γραμμή, αλλά επίσης και ότι στο διάστημα κατασκευής των έργων θα έπρεπε να προστατευτούν οι πολίτες που διέρχονται από ισόπεδες διαβάσεις πεζών, χωρίς σήμανση, φωτισμό και ράμπες. Και ενώ η Πολιτεία και ο Δήμος πετούσαν αετό, ήρθε το πρώτο ατύχημα για να χτυπήσει καμπανάκι. Στις 10 Ιουλίου τα μεσάνυχτα, διερχόμενο τρένο χτύπησε, ευτυχώς ελαφρά, μία κοπέλλα που διέσχιζε πεζή τις γραμμές. Παρότι οι κάτοικοι διαμαρτυρήθηκαν έντονα με δύο συγκεντρώσεις, το θέμα πέρασε στα ψιλά. Στις 12 Ιουλίου όμως η σύγκρουση του Προαστιακού με εμπορική αμαξοστοιχία, έγινε πρώτο θέμα στα κανάλια και ταρακούνησε τα κυβερνητικά γραφεία, όπου παιζόταν στα ζάρια η πιθανότητα προκήρυξης εκλογών. Μετά από λίγες μέρες, για ασαφείς λόγους, τα δρομολόγια του προαστιακού μειώθηκαν θεαματικά, ενώ άρον άρον, βελτιώθηκαν οι διαβάσεις πεζών και μπήκε σήμανση. Λίγες μέρες μετά τις εκλογές αποκαλύφθηκε το πόσο μόνιμα σκόπευαν οι ιθύνοντες να λύσουν το πρόβλημα. Στις φωτογραφίες φαίνεται πώς το χαλίκι που χρησιμοποιήθηκε για να ισοπεδώσει τη διάβαση «πατάει» πάνω σε μια ιδιότυπη κουβέρτα. Δηλαδή μόλις τελειώσει το παιχνίδι, τινάζουμε την κουβέρτα και φύγαμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: